زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

مطالب اخیر

کیفیت آبی که از دستگاه تصفیه آب خارج می گردد به عمر فیلتر های دستگاه بستگی دارد. بسیاری از کاربران این دستگاه ها با سوالاتی مانند: “چه موقع باید فیلتر های دستگاه را تعویض کرد؟” یا “اگر به موقع تعویض فیلتر انجام نشود چه تبعاتی خواهد داشت؟” مواجه میشوند اما پاسخ به همه این سوالات به مراحل انجام سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی و همچنین زمان مناسب برای تعویض فیلتر ها بستگی دارد. فرایند اب پارس بهترین زمان تعویض فیلتر تصفیه اب خانگی را به شما در ادامه می گوید.

عوارض عوض نکردن فیلتر تصفیه آب

لازم و ضروری است که به این نکته توجه داشته باشیم که تاخیر در تعویض فیلتر، باعث کاهش کیفیت آب آشامیدنی تصفیه شده و صدمات جدی به دستگاه تصفیه آب خانگی خواهد شد که از جمله مضرات جدی این تاخیر میتوان به اشباع شدن فیلتر 4 (ممبران) دستگاه اشاره کرد که ضمن افت کیفیت آب دریافتی، در نهایت باعث فشار مضاعف بر روی پمپ دستگاه و همچنین شیر برقی شده و در نتیجه باعث کاهش طول عمر این قطعات و خرابی دستگاه خواهد شد. لذا برای حفظ سلامت دستگاه و همچنین کیفیت آب دریافتی لازم و ضروری است که همواره به طور منظم فیلتر های دستگاه تعویض گردد و به زمان مناسب برای سرویس دادن به دستگاه توجه شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله عوارض عوض نکردن فیلتر تصفیه آب را مطالعه کنید.

در نتیجه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب بسیار حائز اهمیت است. این کار باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه، بهبود کیفیت اب تصفیه شده و جلوگیری از بروز بیماری های مختلف در بدن انسان میشود. لذا بهتر است که فیلتر های دستگاه تصفیه آب به طور منظم تعویض گردند.

بهترین زمان تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب

پس از بررسی های علمی ،تجربی و توصیه ی کارخانه های تولید کننده بازه های زمانی استانداردی برای زمان تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب بدست آمده که به شرح ذیل میباشد:

  1. فیلتر های مرحله 1 و 2 و 3 دستگاه: این فیلتر ها(مرحله اول تا سوم) هر 6 ماه یک بار تعویض میگردند.(به دلیل ساختار فیزیکی این فیلتر ها،کم بودن میزان مصرف تاثیر چندانی در طولانی شدن این زمان نداشته و تحت هر شرایط میزان مصرف بهتر است که هر 6 ماه این فیلتر ها تعویض گردند)
  2. فیلتر مرحله چهارم (ممبران): این فیلتر که یکی از اصلی ترین اجزای فرایند تصفیه آب در روش اسمز معکوس میباشد بین 1 الی 3 سال عمر میکندکه کارشناسان نصب به وسیله دستگاه TDS metr متوجه خرابی این فیلتر میشوند.همچنین میتوان از رسوب گرفتن دیواره ی کتری نیز به عنوان نشانه های خرابی این فیلتر یاد کرد.
  3. فیلتر های مرحله 5 و 6: این فیلتر ها هم به صورت سالیانه (سالی یک بار) احتیاج به تعویض دارند که همزمان با دوره های زوج تعویض فیلتر های 1و2و3 این دو فیلتر نیز تعویض میگردند.

اگر دستگاه تصفیه آب را از یک شرکت معتبر خریداری کرده اید، معمولا در دستورالعمل های استفاده و نگهداری آن، توصیه میشود که فیلتر های آب را به صورت دوره ای تعویض کنید.

***به دلیل انجام اعمالی همچون: شستشوی کربن، هواگیری دستگاه، تست قطعات “های پرشر” و “لوپرشر”،تست شیر برقی، تست آداپتور و پمپ دستگاه، تست فیلتر مرحله 4 (ممبرین) و تست باد مخزن و فشار آن که در طول عمر دستگاه تصفیه آب شما تاثیر مستقیم دارند توصیه میشود که حتما این کار را توسط یک نیروی متخصص انجام بدهید و تا حد امکان از انجام دادن تعویض فیلتر دستگاه به صورت شخصی خودداری کنید.***

اشتراک گذاری

WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram
پیمایش به بالا