تاثیر رسوب بر قهوه و دستگاه های قهوه ساز

تاثیر رسوب بر قهوه و دستگاه های قهوه ساز

مطالب اخیر

امروزه با رشد چشم گیر تقاضا در جهت مصارف کافی شاپ ها و همچنین افزایش حساسیت دستگاه های قهوه ساز و افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری آنها، توجه به پیش نیاز های دستگاه قهوه ساز (علی الخصوص آب ورودی به این دستگاه ها) امری حیاتی محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به صورت دقیق تر به تاثیرات مخرب رسوبات موجود در آب بر کیفیت قهوه و سلامت دستگاه های قهوه ساز و اهمیت خرید دستگاه تصفیه آب برای کافی شاپ ها بپردازیم.

شرکت فرآیند آب پارس با بیش از یک دهه تجربه در زمینه دستگاه های تصفیه آب و تامین پیش نیاز های کافی شاپ ها و رستوران های بسیار در طول سالیان فعالیت خود با بررسی عوامل بسیاری دریافته است که بهترین راهکار برای بهره وری از بالاترین کیفیت قهوه در کافی شاپ ها استفاده از دستگاه های تصفیه آب RO می‌باشد.

رسوب آهک چه تاثیری بر دستگاه قهوه ساز دارد؟

به طور خلاصه رسوب زدایی در دستگاه های قهوه ساز امری واجب و حیاتی به حساب می آید چرا که وجود رسوب در آب ورودی به دستگاه قهوه ساز باعث مشکلات متعددی در قهوه ساز ها می گردد که در زیر به چند مورد از آنان اشاره می کنیم:

  • وجود رسوبات در آب باعث کاهش طول عمر دستگاه های قهوه ساز می شود
  • باعث بر هم خوردن میزان خروجی به داخل فنجان میشود.
  • به دلیل چسبیدن رسوبات بر دیواره های سیستم های حرارتی باعث میشود دمای لازم به آب داخل دستگاه وارد نشود.
  • باعث ایجاد صدای اضافی به هنگام کار کردن دستگاه میشود.
  • به دلیل هزینه بر بودن رسوب زدایی ایجاد هزینه های زیادی برای مشترک میکند.
  • باعث افت میزان حجم کرم اسپرسو در قهوه ی تولید شده از دستگاه می شود.
  • در طعم دستگاه تاثیر منفی گذاشته و طعم واقعی قهوه را دچار تغییر می کند.

تجمع رسوب آهک در طول زمان باعث کند شدن جریان آب، کاهش ظرفیت دیگ های بویلر، ایجاد مشکلات گرمایشی و در نهایت انسداد می شود. این بدان معناست که مقدار قهوه ای که از دستگاه شما خارج می گردد به آرامی کاهش یافته و دمای قهوه ممکن است کمتر از آنچه به آن عادت داشته اید باشد. هنگامی که رسوبات بیشتر و بیشتر میشوند، کاهش جریان آب باعث میشود پمپ سخت تر کار کرده و دم کردن قهوه بسیار پر سر وصدا می شود.

اگر هر یک از این علائم را با قهوه ساز خود تجربه کرده اید، می بایست فورا دستگاه خود را رسوب زدایی کنید. در صورت عدم انجام این کار دستگاه شما به زودی از کار افتاده و آسیب می بیند.

 رسوب آهک چه تاثیری بر فوم قهوه دارد؟

فوم قهوه یا فوم اسپرسو به لایه ی طلایی رنگ کرم مانندی که روی قهوه شکل می گیرد گفته می شود. کیفیت یک اسپرسوی عالی با غلظت و رنگ طلایی روی آن ارتباط مستقیمی دارد. از آنجایی که تجمع رسوبات باعث کاهش جریان و فشار آب می گردد لایه ی فوم روی قهوه که رسوب زدایی نشده ممکن است بیشتر شبیه به یک فوم خیلی نازک به نظر برسد.

رسوب آب با طعم قهوه چه میکند؟

به دلیل وجود رسوبات آب دیگر با دیواره های دیگ در تماس نیست و بنابر این تا حد مشخص شده گرم نمی گردد. ردر نتیجه قهوه با دمای کم تری فراوری می گردد. علاوه بر این تکه های آهک میتوانند از دیواره ی دستگاه جدا شده و منجر به ایجاد ذرات گچی مانند در نوشیدنی داغ بشوند.

این تکه ها مواد معدنی بسیار غلیظی هستند که می توانند بر طعم قهوه تاثیر بگذارند.علاوه بر این پوسته های معمولا سفید رنگ آهک می توانند در رنگ های مختلف ظاهر شوند که نشانگر این است که با مواد معدنی دیگر یا فلزات ترکیب شده اند.

رسوبات آهک چگونه حذف می گردند؟

لوازم خانگی مانند اتو، کتری یا قهوه ساز ها هنگام گرم کردن آب لوله کشی، رسوب آهکی ایجاد می کنند. برای از بین بردن این رسوبات میتوان از محلول اسیدی  جهت حل کردن رسوبات در آب استفاده نمود. شرکت فرایند آب پارس برای جلوگیری از این رسوب گیری استفاده از آب تصفیه شده را پیشنهاد می دهد چرا که حتی پس از مدتی استفاده از آب تصفیه شده برای دستگاه هایی که دچار رسوبات گردیده اند مشاهده شده که در اثر استفاده از آب خالص و تصفیه شده این رسوبات آهکی به مرور از دیواره ی قطعات لوازم خانگی شسته شده و سطحی بدون رسوب را برای دستگاه شما به ارمغان می آورند. در گذشته برای از بین بردن این رسوبات از اسید شویی استفاده میشد که این امر به خودی خود به دلیل خاصیت خورندگی اسید باعث ایجاد خوردگی بر روی سطح فلزات و کوتاه شدن عمر آنان میگردید.

در روش های سنتی برای از بین بردن این رسوبات از سرکه استفاده می شد که به دلیل اینکه ترکیب شیمیایی سرکه متشکل از اسیداستیک و آب می باشد این محلول نیز می تواند باعث ایجاد خوردگی هایی همچون اسید بر روی سطح فلزات بشود.علاوه بر این سرکه به دلیل بوی قوی و نامطبوعی که دارد این بو را از خود برجای می گذارد که این بو به راحتی از روی دستگاه شسته نمی شود.این مورد می تواند به کیفیت و طعم قهوه آسیب جدی وارد کرده آن را غیر قابل نوشیدن کند. زبان انسان می تواند ده ها هزار طعم و رایحه را حس کند که طعم سرکه یکی از قوی تری آنها می باشد.

در نهایت و با بررسی مسائل ذکر شده که همگی بر اثر تجربیات طولانی و همچنین دانش فنی مهندسین فرآیند آب پارس به دست آمده نتیجه میگیریم که بهترین ،مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای جلوگیری از این قبیل موارد خرید دستگاه تصفیه آب برای کافی شاپ ها و حتی منازل می باشد. شرکت فرآیند آب پارس برای آن دسته از مشترکین که به کیفیت و سلامت محصولات خود اهمیت می دهند خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی را پیشنهاد می کند چرا که دستگاه های تصفیه آب تایوانی با دارا بودن درجه غذایی و تاییدیه های بهداشتی جهانی هیچ گونه آلودگی ای را به آب وارد نکرده و در کنار آن تا 99 درصد از آلودگی ها و املاح موجود در آب را برای مصرف کننده حذف می نماید و در کنار آن به دلیل کیفیت بالای قطعات و متریال استفاده شده در آنها دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند.

شرکت فرآند آب پارس با هدف گسترش فرهنگ تصفیه آب و با رویکرد سلامت محور در جهت حمایت از مصرف کننده شرایط ویژه ای را برای مصرف کنندگان خود در طی تجهیز کافی شاپ ها، رستوران ها، و حتی منازل مسکونی فراهم آورده که از جمله ی مهمترین این شرایط ویژه می توان به بازدید و مشاوره ی رایگان جهت نصب دستگاه تصفیه آب تایوانی و همچنین انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی  اشاره نمود.

شما میتوانید جهت سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با کارشناسان فذآیند آب پارس FAP ارتباط برقرار کرده و از مشاوره ی رایگان جهت خرید دستگاه تصفیه آب بهره مند گردید.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram
پیمایش به بالا