دستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریم؟

دستگاه-تصفیه-آب-بخریم-یا-نخریم؟

مطالب اخیر

اگر حجم کلی آبی که در کره زمین موجود است را بتوانیم صد در صد در نظر بگیریم، متجاوز از ۹۷ درصد آن را دریاها، اقیانوس‌ها و یخچالهای مناطق قطبی شامل خواهند شد. از این حجم وسیع اب، تنها سه درصد آن برای ساکنان این کره خاکی قابل شرب و شیرین می‌باشد که همان 3درصد با افزایش روزافزون جمعیت، توسعه‌ی صنایع و افزایش آلودگی منابع آب شیرین، فاضلاب‌های فراوان انسانی و صنعتی، آلودگی هوا و نفوذ ان توسط آب باران به سفره های زیرزمینی و آبهای جاری، دسترسی انسانها و حیوانات را به آب کافی و مناسب با بحران روبه‌رو ساخته است.

خریدن-یا-نخریدن--دستگاه-تصفیه-آب

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند سلامتی شما را افزایش دهد، زیرا آب تصفیه شده حاوی مواد معدنی مفید است. با این حال، قبل از خرید، باید هزینه‌های نگهداری و تعویض فیلتر را در نظر بگیرید. انتخاب مناسب بستگی به نیازهای شما و بودجه دارد.

حتی توسعه‌ی کشاورزی و استفاده از کودهای شیمیایی نیز تأثیرات فراوانی بر آلودگی آبهای علی الخصوص زیرزمینی از خود بر جای گذاشته است.

با همه‌ی این عوامل آلوده کننده‌، همین مقدار کم آب موجود نیز به راحتی قابل آشامیدن نیست. به همین جهت برای نوشیدن این مایع حیات، میبایست به دنبال یک راه حل بود. برای رسیدن به بهترین راه حل موجود تا انتهای مطلب با فرایند اب پارس همراه باشید.

آلاینده‌های مهم موجود در آب شهری

حضور انواع مختلف آلاینده‌ها در آب، همواره حیات اکوسیستم و نیز بهداشت و سلامت انسان را تحت تاثیر خود قرار میدهد.شما را با الاینده هایی که ممکن است در اب باشد اشنا می کنیم تا متوجه بشوید که چرا نیاز به خرید دستگاه تصفیه اب خانگی دارید.

آرسنیک:

ماکسیموم میزان موجود این ماده مضر که بیشتر در آبهای زیرزمینی موجود است، طبق استاندارد آژانس محافظت از محیط زیست ایالات متحده، نباید بیشتر از ۱۰ppb باشد (میزان استاندارد هدف آرسنیک MCLG برابر با صفر میباشد). زیاد بودن این ماده علاوه بر تاثیرات مخرب بر روی پوست و سیستم گردش خون انسان میتواند در طولانی مدت منجر به مسمومیت، سرطان پوست و ضایعات پوستی، سرطان کلیه، مثانه و کبد، صدمه به سیستم عصبی و رگهای خونی، نقص جنین، درد شکم، کوری و غیره  شود

  • کلر:
  • همان گونه که مطلع هستید منابع آبی آلوده به انواع میکروارگانیزم‌ها و میکروب‌هایی هستند که بدون ضدعفونی شدن قابل مصرف نخواهند بود. سازمان اب برای از بین بردن این عوامل بیماری‌زا و تامین آب مصرفی از کلر استفاده میکند. کلر با این که خود مایع ضد عفونی کننده است اما متأسفانه به تنهایی یا ترکیبی با دیگر املاح موجود در آب سبب شکل گیری دیگر مضرات از جمله هالومتان‌ها، خشکی و سوزش بینی و چشم، خشکی شدید پوست و مو، ایجاد بو و طعم ناخوشایند است. اصلی‌ترین عامل ایجاد سرطان را نیز میتوان در کلر موجود در آب یافت.
  • سرب:
    • آب شهری دارای مقادیری از سرب است که در هر موقعیت جغرافیایی، مقادیر آن متفاوت می‌باشد. قرار گرفتن در معرض سرب میتواند دلیل ایجاد بسیاری از مشکلات کلیوی، فشار خون بالا، خستگی و پوکی استخوان، اختلال رشد بدنی و مغزی کودکان باشد.
  • فلوراید:
    • هنگامی که فلورین با مواد معدنی آمیخته میگردد سبب تشکیل مواد نمکی با عنوان ترکیبات فلورایدی میگردد. این ترکیب به آسانی در آب حل شده و به آبهای زیر زمینی وارد میشود. در نتیجه به طور طبیعی مقداری فلوراید در آب وجود دارد که میتواند سبب بروز بیماریهای استخوانی مانند فلوروز اسکلتی، آسیب جدی به مفاصل، ایجاد لکه‌های همیشگی بر روی دندانها و آسیب به غده پاراتیروئید شود.
  • سلنیوم:
    • در آبهای طبیعی، به طور معمول، سلنیوم، در حد کمتر از یک میکروگرم بر لیتر است. اما همین مقدار کم میتواند باعث بروز ریزش مو، شکنندگی ناخن، بی حسی انگشتان دست یا پا، احساس مداوم خستگی و در موارد حاد که سلنیوم آب بیش از ۰٫۰۵ میلی گرم در لیتر باشد سبب آسیب کلیه، کبد، سیستم عصبی و گردش خون خواهد شد.
  • عوامل میکروبی:
    • این نوع آلاینده‌ها مسبب انواع بیماریها و یا مرگ خواهند شد که معمولا از طریق فاضلاب به آبهای زیر زمینی نفوذ می کنند. از جمله بیماریهای شایع حاصل این آلاینده‌ها میتوان به  بیماریهای روده‌ای مانند وبا و اسهال اشاره کرد.
  • فلزات سنگین:
    • حضور فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و کادمیوم در آب میتواند به شدت سلامت انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد. کاهش رشد اندام‌ها،  بروز انواع سرطان‌ها، اختلال در سیستم عصبی- دفاعی و بسیاری موارد دیگر میتوانند تنها نمونه‌های کوچکی از مشکلات نوشیدن چنین آبی باشند. منشأ ورود این آلاینده‌های خطرناک غالبا فاضلاب‌های شهری و پساب‌ها هستند. 

همین آلاینده‌های مضر موجود در آب، میتواند سلامت انسان را در کوتاه یا طولانی مدت تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین، تصفیه آب از این آلاینده‌های مضر قطعا از اولویت بالایی برخوردار است. دستگاه‌های تصفیه آب میتواند از جمله بهترین راهکارها برای رسیدن به این هدف باشند.

شاید شما هم در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی دچار سردرگمی باشید و ندانید که چه مارکی دستگاه تصفیه آب خانگی را باید برای خود خریداری کنید،در این مورد می توانید به مشاورین شرکت فرآیند آب پارس مراجعه کنید همچنین می توانید مقاله بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه کنید.

در این وبلاگ ما سعی کردیم با معرفی الاینده های درون اب جواب سوال اینکه تصفیه اب بخریم یا نخریم را بدهیم.علاوه بر اینکه نیاز به خرید دستگاه تصفیه اب دارید باید از فیلتر تصفیه اب مناسب استفاده کنید تا تمام الاینده های اب را به خوبی فیلتر کند و اب اشامیدنی سالم تری به شما از طریق شیر برداشت بدهد.

 

اشتراک گذاری

WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram
پیمایش به بالا