فیلتر های تصفیه آب FAP

خرید و قیمت فیلتر تصفیه آب خانگی Fap

فیلتر تصفیه آب Fap یکی از اجزای حیاتی در سیستم تصفیه آب خانگی است. استفاده از فیلتر تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب خانگی، به کاربر امکان می‌دهد تا به آبی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشد. این فیلترها توانایی حذف ذرات معلق، بو،باکتری های، ویروس ها و آلاینده های شیماییی را دارند تا آبی پاک خالص بدون طعم و رنگ را برای مصرف کننده فراهم کند.

فیلترهای تصفیه آب خانگی انواع مختلفی دارند که هرکدام قابلیت حذف نوع خاصی از آلاینده ها را برعهده دارند و بسته به نیاز و شرایط منطقه مورد استفاده قرار میگیرند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی Fap

فرایند فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب خانگی Fap بوسیله چندین فیلتر صورت می گیرد که با توجه به نوع دستگاه تصفیه آب ممکن است تعداد آنها متغییر باشد اما به صورت کلی انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی یا صنعتی به ترتیب زیر است

فیلتر تصفیه آب پروپلین یا الیافی(فیلتر مرحله اول)

فیلتر اولیه در دستگاه  تصفیه آب خانگی که به منظور حذف ذرات درشت مانند گل و لای، زنگ زدگی ها، شن وماسه ، لجن و… طراحی شده است فیلتر پروپلین یا pp است . این فیلتر در یک هوزینگ شفاف قرار دارد که آب از آن عبور کرده و توسط الیاف فیلتر جذب و در نهایت تصفیه می شود. به همین دلیل این فیلتر با نام فیلتر الیافی شناخته می‌شود. این فیلتر به دلیل اینکه در اولین مرحله از تصفیه آب قرار دارد به عنوان فیلتر پیش تصفیه مورد استفاده قرار میگیرد و در صنایع بزرگی مانند صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد.کارکرد این فیلترها تنها به حذف ذرات فیزیکی محدود است و قادر به حذف مواد شیمیایی و باکتری‌ها نیست.میزان دقت آنها در سه نوع 1 میکرون ، 5 میکرون و 10 میکرون طبقه بندی می شود.با توجه به حذف ذرات معلق و درشت، عمر این فیلتر کوتاه‌تر است و تغییر رنگ آنها به نارنجی و قهوه ای بیانگر این است که زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است. بسته به میزان سختی آب منطقه معمولا در بازه زمانی 3 تا 6 ماه تعویض می گردد.

فیلتر تصفیه آب کربن پودری(فیلتر مرحله دوم)

دستگاه تصفیه آب خانگی شامل یک فیلتر کربن پودری به نام UDF است که از پوسته نارگیل و مواد خوراکی (FOOD GRADE) تشکیل شده است که در مرحله دوم اجرا می شود. این فیلتر برای از بین بردن باکتری ها، ترکیبات شیمیایی و بهبود طعم، رنگ و مزه آب عمل می کند. استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند کلر در تصفیه خانه های آب شهری برای از بین بردن باکتری ها و میکروب های ناشی از فرآیندهای تصفیه آب شهری در مقیاس بالا رایج است.اما کلر اساساً یک ماده سرطانزا و شیمیایی به حساب می آید که پس از فرآیند تصفیه آب شهری در آب وجود دارد. در نتیجه مصرف طولانی مدت آب لوله کشی شهری اثرات نامطلوبی بر روی بدن می گذارد. به غیر از پوسته نارگیل، در ساخت این فیلترها از پوسته گردو یا بادام زمینی نیز استفاده می شود که خواص گیاهی را حفظ می کنند. فیلترهای کربن پودری به دلیل جذب کنندگی بالایی که ذرات ریز کربن دارند می توانند مواد شیمیایی را به خوبی تصفیه و فیلتر کنند. در دستگاه های صنعتی از زغال چوب یا زغال سنگ حاوی ترکیبات غنی از کربن برای این فیلترها استفاده می شود که دارای ترکیبات غنی هستند. با استفاده از این فیلترها، ترکیبات زائد و مواد شیمیایی مضر از آب حذف می‌شوند و آب تصفیه شده بدون آلودگی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

فیلتر تصفیه آب کربن بلاک(فیلتر مرحله سوم)

فیلتر آب کربن بلوک که با نام فیلتر CTO نیز شناخته می شود، جزء ضروری در دستگاه های تصفیه آب است. این فیلتر مشابه فیلتر کربن پودری از موادی مانند پوسته نارگیل و گردو ساخته شده اندو بر پایه مواد گیاهی تولید می شوند. ترکیبات طبیعی به دست آمده از پوست گیاهان نقش مهمی در از بین بردن تمام مواد شیمیایی و مضر آب دارند. فیلتر مرحله سوم از منافذ بسیار ریز تشکیل شده است که به طور موثر آلاینده ها و عناصر نامطلوب مانند ترکیبات کلر، بو، طعم، رنگ و ناخوشایند را از آب حذف می کند. در نتیجه، آب تصفیه شده به سطح کیفی بالایی می رسد.

فیلتر تصفیه آب ممبران(فیلتر مرحله چهارم)

مرحله چهارم تصفیه آب (فیلتر تصفیه آب ممبران) در فرآیند کلی اهمیت زیادی دارد. این به این دلیل است که در این مرحله کوچکترین ذرات موجود در آب توسط فیلتر ممبران تصفیه شده و از بین می روند. فیلتر آب ممبران از چندین لایه نازک و به شدت فشرده شده تشکیل شده است که اطراف یک لوله استوانه ای شکل را احاطه می کنند. وظیفه اصلی آن از بین بردن ناخالصی های موجود در آب از جمله باکتری ها، میکروب ها، انگل ها، قارچ ها، نیترات و نیتریت است.اگر این مواد وارد بدن انسان شود، خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. باکتری ها به محض ورود به بدن تمایل دارند به سرعت تکثیر شوند، در حالی که نیترات ها تهدیدی برای سلامت فرد هستند.این فیلتر قابلیت حذف 98 در صد از آلاینده های موجود در آب را دارد به همین دلیل است که به عنوان قلب دستگاه تصفیه آب نامگذاری می شود.

فیلتر تصفیه آب پست کربن (فیلتر مرحله پنجم)

فیلتر پست کربن که به عنوان فیلتر خطی نیز شناخته می شود، به عنوان فیلتر مرحله پنجم در دستگاه تصفیه آب خانگی عمل می کند. نقش اصلی آن از بین بردن هرگونه بو و طعم نامطلوب از آب است. به عنوان فیلتر نهایی در فرآیند تصفیه، تضمین می کند که آب تصفیه شده و تقریباً عاری از ناخالصی است.

آبی که از این فیلتر عبور می کند قبلاً چهار مرحله تصفیه قبلی را پشت سر گذاشته است و آن را به میزان قابل توجهی ایمن و تمیز می کند. حذف بو و مزه های نامطبوع توسط این فیلتر در نتیجه نگهداری طولانی مدت آب در منابع آبی است

با توجه به اینکه این فیلتر در مرحله نهایی تصفیه آب قرار دارد در مقایسه با سایر فیلترهای موجود ، طول عمر بیشتری دارد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این فیلتر توانایی آن در تصفیه موثر آب تا حداکثر دمای 50 درجه سانتیگراد است. قرار دادن فیلتر در معرض دمای بالاتر آب، کارایی آن را به خطر می اندازد و در نتیجه طول عمر آن را کاهش می دهد. بنابراین، توجه به این نکته ضروری است که فیلتر پست کربن باید پس از حداکثر یک سال استفاده تعویض شود تا عملکرد مطلوب آن حفظ شود.

فیلتر تصفیه آب مینرال (فیلتر مرحله ششم)

فیلتر مینرال که به عنوان فیلتر مرحله ششم نیز شناخته می شود، در انتهای یک سیستم تصفیه آب خانگی قرار می گیرد تا کیفیت آب تصفیه شده را افزایش دهد. حفظ  املاح و مواد معدنی موجود وظیفه این فیلتر است. آب پس از عبور از پنج مرحله قبل، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری خود را از دست می دهد به دلیل قدرت جذب بالا فیلترهایی که در مراحل قبل وجود دارد، تمام املاح و مواد معدنی موجود در آب حذف می شوند.از این رو فیلتر معدنی برای حفظ و بازیابی مواد معدنی و ویتامین ها در مرحله نهایی قرار می گیرد. این فیلترها حاوی دانه هایی هستند که مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و غیره را جذب می کنند. توصیه می شود این فیلترها را تقریبا هر 2 سال یکبار تعویض کنید تا کارایی آنها حفظ شود.

فیلتر تصفیه آب قلیایی(فیلتر مرحله هفتم)

فیلتر قلیایی که با نام آلکالاین نیز شناخته می شود در مرحله هفتم فرآیند تصفیه آب قرار دارد و به درخواست مشتری بعد از فیلتر مینرال قرار می گیرد. با این حال، اجباری نیست زیرا یک دستگاه تصفیه آب بدون این فیلتر هنوز هم قادر به تصفیه موثر و افزایش کیفیت آب است. بنابراین، چرا این فیلتر در یک دستگاه تصفیه آب استفاده می شود؟

آب طبیعی دارای pH خنثی (7) است. با این حال، به دلیل آلودگی‌های شهری و صنعتی، pH آب زیرزمینی ممکن است کاهش یابد و به حالت اسیدی تبدیل شود. آب اسیدی برای سلامتی انسان مضر است و می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه، سنگ صفرا، دیابت، فشار خون، پوکی استخوان و بیماری‌های گوارشی شود.

به همین دلیل از این فیلتر استفاده می شود تا  حالت اسیدی آب خنثی شده و آن را به حالت قلیایی تبدیل کند.

تحقیقات علمی گسترده بر روی آب قلیایی ،خواص مفید متعددی را در مصرف آن نشان داده است که امروزه به طور گسترده ای شناخته شده است. آب قلیایی نه تنها به درمان بیماری هایی مانند سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه کمک می کند، بلکه به جلوگیری از بروز آنها و بهبود گردش خون نیز کمک می کند.

علاوه بر این، آب قلیایی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر بیماری های مختلف از جمله دیابت، فشار خون بالا، پوکی استخوان و اختلالات گوارشی عمل می کند.

فیلتر تصفیه آب UV ماوراءبنفش (فیلتر مرحله هشتم)

در مرحله هشتم تصفیه آب، فیلتر ماورابنفش (UV) برای از بین بردن باقیمانده‌های باکتری، ویروس و سایر عوامل آلودگی استفاده می‌شود. این فیلتر بر اساس اشعه ی  فرابنفش عمل می‌کند. در این فرایند، آب به هوزینگی می‌رود که دارای لامپ‌های UV است که با تابش فرابنفش، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آب را از بین می‌برد. فیلتر ماورابنفش عمدتا برای به حداقل رساندن ریسک بیماری در آب استفاده می‌شود و به عنوان یک فیلتر ضدعفونی کننده در فرآیند تصفیه آب بسیار مؤثر است.

قیمت فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی Fap

استفاده از فیلتر تصفیه آب در سیستم تصفیه آب خانگی به عنوان یک اقدام اساسی در حفظ سلامت و بهداشت فرد و خانواده محسوب می‌شود.شرکت فرآیند آب پارس به عنوان یکی از مراکز تخصصی در صنعت تصفیه آب خانگی است که جهت رفاه حال مشتریان مجهز به بهترین  لوازم و قطعات مختلف دستگاه تصفیه آب است و می تواند با بهترین قیمت فیلتر تصفیه آب دستگاه خانگی خود را خرید یا تعویض کنید.

پیمایش به بالا