علت بد مزه شدن آب تصفیه خانگی

علت بدمزه شدن آب تصفیه خانگی

مطالب اخیر


آب تصفیه شده در خانه‌ها یک منبع ضروری از آب تازه و پاک برای مصرف روزانه ما است. اما گاهی اوقات ممکن است آب تصفیه شده از دستگاه خانگی بد مزه شود.

در این مقاله، به بررسی علل بد مزه شدن آب تصفیه خانگی و راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل پرداخته خواهد شد.

مهم ترین دلیل بده مزه شدن اب تصفیه خانگی


در دستگاه‌های تصفیه آب ، در مرحله 4 با عبور آب از فیلتر ممبران، میزان زیادی از املاح از آب حذف می‌شود و آب خروجی تقریباً خالص و با TDS کمتر از 10% آب ورودی خواهد بود.

این فرایند ممکن است طعم تلخی به آب بدهد، که امری شایع و طبیعی است و هیچ خطری ندارد. اگر طعم غیرطبیعی دیگری از آب تصفیه شده احساس شود، ممکن است برای رفع آن نیاز به تغییرات و تجهیزات مناسب باشد. این امور معمولاً از عدم تعویض منظم فیلترها یا راکد ماندن آب تصفیه شده درون مخزن یا اتصالات دستگاه ناشی می‌شوند.این می توانید مهم ترین دلیل بد مزه و تلخ بودن اب تصفیه خانگی باشد.دلایل زیر نیز از عوامل بد مزه شدن اب تصفیه خانگی است.

  1. استفاده از فیلتر کثیف:
  2. آلودگی در لوله‌ها یا مخزن:
    • رسوبات، باکتری‌ها، یا قارچ‌ها در داخل لوله‌ها یا مخزن دستگاه تصفیه آب که ناشی از راکد ماندن آب در دستگاه تصفیه است، میتوانند علت بد مزه شدن آب باشند.

راه‌حل‌ها و پیشنهادات:

  1. تعویض فیلتر:
    • فیلترهای دستگاه تصفیه آب را به موقع و به صورت منظم تعویض کنید تا مانع از از تجمع آلودگی‌ها شود  و بهبود طعم آب کمک کند.
  2. تنظیمات صحیح:
    • تنظیمات دستگاه تصفیه آب را بر اساس شرایط آب و توصیه‌های تولید کننده انجام دهید تا از تغییرات غیرمطلوب در طعم آب جلوگیری شود.
  3. مشاوره با تعمیرکار متخصص:
    • در اینجور موارد، بهتر است با تعمیرکار متخصص یا خدمات پس از فروش تماس بگیرید تا مشکلات دقیق‌تر بررسی شوند.شما می توانید این مشکل را با فرایند اب پارس در میان بگذارید.

راهکار حل مشکل بد مزه شدن اب تصفیه اب خانگی


افزایش مزه تلخی در آب تصفیه شده به دلیل کمبود املاح است. راه‌حل‌های موجود در دستگاه‌های تصفیه آب شامل فیلترهای مواد معدنی و همچنین فیلتر قلیایی در مرحله 6 برای افزودن املاح مفید به آب و همچنین شیر میکس است. این روش‌ها امکان افزودن املاح مفید به آب را فراهم کرده و مزه تلخی را از آن کمتر می‌کنند، که بهره‌مندی برای سلامتی بدن نیز دارند.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Telegram
پیمایش به بالا